Dropbox

unnamed.jpg
 

Dropbox en SalesQ: een perfecte match

Dropbox: wie kent het niet? Met de populaire clouddienst kun je bestanden op een centrale plek verzamelen en bijvoorbeeld foto’s en video’s eenvoudig online ordenen, bewaren en delen. Alle documenten worden gesynchroniseerd op ieder apparaat waarop je inlogt met je Dropbox-account. Voor teams binnen bedrijven is Dropbox meer dan een opslagruimte. Zoals Dropbox het zelf beschrijft: Dropbox is een moderne werkruimte waarin teams gelijktijdig samenwerken en langer in de flow blijven.

Campagne Dropbox Benelux

Dropbox maakt zowel to customer als to partner gebruik van de expertise van SalesQ. Voor Dropbox heeft SalesQ recent twee campagnes gedraaid, gericht op SMB-klanten (50-250 werkplekken). Het doel van de eerste campagne was om leads te genereren voor Dropbox-partners. De cijfers liegen er niet om: 86 % van de leads voldeed aan de voorspelde verwachting, die door SalesQ was gegeven in het gesprekmemo. Het waren bovendien waardevolle leads; de IT-resellers beoordeelden deze leads met een 3,6 uit 5.

De tweede campagne had als doel om nieuwe Dropbox-partners te werven. Met deze campagnes zag de Benelux-regio haar hoeveelheid partners met 20% stijgen. Dit was de sterkste groei van Dropbox wereldwijd. SalesQ wist ook 19,4% van de geleverde database te converteren naar partner. “Dat zijn echt hele hoge percentages”, vertelt Marcel van de Gender, Head of Channel Sales Dropbox Benelux, trots. “Via-via kwamen wij bij SalesQ terecht en het bleek een perfect fit. No-nonsense en fair pricing, net als wij.”

Kernwaarde Presteren - Wij doen meer dan we beloven

Van de Gender: “De mensen bij SalesQ zeggen wat ze doen en ze doen wat ze zeggen. Het is altijd duidelijk wie waar verantwoordelijk voor is en wanneer. Alle afspraken worden nagekomen. Te allen tijde heb ik het gevoel gehad dat zij ook in de wedstrijd zaten om het zo succesvol mogelijk te maken. Dat is heel anders dan de andere dienstverleners in dezelfde branche als SalesQ, waarbij de telefoon opnemen al onder de noemer succes valt.”

Voor iedere klant maakt SalesQ rapportages op maat. De vertaalslag van cijfers naar rapportage maakt de campagnemanager voor iedere opdrachtgever afzonderlijk. “De kwaliteit van de rapportages en de service is ook beter dan gemiddeld. Met een heel acceptabele snelheid kreeg ik een goed stuk documentatie op maat. Daar maak ik dan ook weer internationaal de blits mee!”

Kernwaarde Kwaliteit - Wij leveren eerst kwaliteit, dan kwantiteit

“Channelpartners verwachten dat je ze voorziet van waardevolle leads. SalesQ levert de betere kwaliteit en pakken vervolgens door. Daarom is die 3,6 uit 5 ook zo belangrijk. Als vendor wil je kwaliteit aan je partners geven, zodat ze gedreven zijn om erachteraan te gaan. SalesQ neemt veel proactief uit handen. Ze zien direct de feedback van de resellers en weten of ze op het goede pad zitten. Normaal gesproken doet de vendor het onderzoek naar de kwaliteit. Ik waardeer deze service enorm.”

Kernwaarde Professioneel - Wij werken hard en op hoog niveau

“SalesQ zette een vast team op deze campagne. “Dat is voor mij al een eerste ‘win’. Een dedicated team zorgt voor een versnellend vermogen. Je zag week na week verbetering, omdat iedereen goed in het verhaal van Dropbox kwam te zitten en zich ook verantwoordelijk voelde. Omdat ik met één klein team en één aanspreekpunt te maken had, trad er een prettige wisselwerking op.”

Kernwaarde Integer - Wij zijn transparant, eerlijk en direct

“SalesQ windt er geen doekjes om. Als het script slecht is, dan zeggen ze het. Moet de doelgroep aangepast worden, dan gooien we het budget de andere kant op.”

Kernwaarde Specialist - Wij kennen de markt

“Minpunten kan ik niet bedenken voor SalesQ. Het enige waar we wel eens dialoog over hebben, is het beschikbare budget. Maar ook hierin denken ze met ons mee: wat kan er wél en hóé? Dat is goed ondernemerschap.”

img.jpg

Dropbox en SalesQ:

Een perfecte match