G4S

unnamed.png
 

G4S: “SalesQ: zowel professioneel als authentiek”

G4S is wereldwijd marktleider in veiligheids- en beveiligingsoplossingen voor woon-, werk- en leefomgeving. In Nederland is G4S onderverdeeld in vier business units; Secure Solutions (beveiligers voor bijvoorbeeld evenementen, Schiphol en psychiatrische instellingen), Safety Solutions (trainingen zoals bedrijfshulpverlening of overvaltrainingen), Care en Cash Solutions. Op deze laatste divisie is de campagne met SalesQ gericht.  

De uitdaging van G4S

Nina Meijerink, consultant bij G4S Cash Solutions: “Binnen onze divisie zijn we in Nederland marktleider en zijn we met name groot geworden in de keten- en grootwinkelbedrijven. In 2007 brachten we een mkb-propositie voor waardetransport op de markt en rond die tijd tevens de eerste propositie voor slimme-kluisoplossingen voor grootwinkelbedrijven. Recent hebben we de slimme-kluisoplossing, ook voor het mkb ontwikkeld, in de vorm van CAS.”

CAS is een duidelijke en simpele vorm van waardetransport gecombineerd met een slimme-kluis. Gezien de eenvoud van de oplossing en de geringe marge zocht G4S een optie om prospects voor een lage ROI te benaderen. “Het is duidelijk hoeveel het kost en wat je ervoor krijgt, zonder dat je heel erg ingaat op de behoefte van de klant”, legt Meijerink verder uit. “Wij zochten dé flexibele skin voor onze salesafdeling. Zodat we wel persoonlijk contact hebben met zowel klanten als prospects en meepraten over uitdagingen die zij hebben op het gebied van de gehele betaalvoorziening.”

De zoektocht naar SalesQ

“We hadden een longlist. Daar hebben we een shortlist van gemaakt met vier bedrijven. En van die vier bedrijven hebben we gekeken of zij in staat waren om flexibel met ons mee te bewegen, naar onze behoefte. Maar ook of zij in staat waren om te verkopen, want niet elk callcenter is ook een verkoopcenter. Ten derde keken we wat het resultaat zou zijn van onze investering. We hielden twee bedrijven over maar hadden uiteindelijk het beste gevoel bij SalesQ. Ze zijn flexibel, leggen in een open discussie vlot het probleem op tafel, weten hoe ze zaken het beste kunnen aanpakken én ze werken met bedrijven met een vergelijkbare doelgroep. Het mkb is een bijzondere doelgroep en SalesQ kon ons ook adviseren hoe we deze doelgroep het beste konden benaderen.”

Een succesvolle oplossing

“SalesQ heeft voor ons bestaande klanten gebeld, die nu traditionele waardetransport hebben en na analyse relatief eenvoudig over kunnen stappen op de slimme-kluisoplossing. Daarnaast hebben wij een prospectlijst aangeleverd bij SalesQ, waar al op enige wijze contact mee was geweest.” Na deze succesvolle actie werd de campagne uitgebreid met de nieuwe oplossing voor pin- en creditcardtransacties, genaamd PAY. “Dit is een eerste stap naar omni-channel betalen. Als expert in cash bieden wij pin- en creditcard in combinatie met cash aan in één rapportage. De one-stop-shop via G4S hebben we in april 2018 gelanceerd samen met SalesQ. Voor PAY heeft SalesQ gedeeltelijk dezelfde klantenlijst gebruikt als voor CAS.”

Eén aanspreekpunt, openheid en authenticiteit

Meijerink: “SalesQ regelde één aanspreekpunt, dat vond ik echt wel een enorme toegevoegde waarde. Als er iets aan de hand was, werd ik ook gelijk door deze persoon op de hoogte gesteld. En met hun transparantie hebben ze me positief verrast. Ik heb weleens met callcenters gewerkt waar het niet werd gewaardeerd als je op de werkvloer kwam. Bij SalesQ ben je juist welkom en werd je uitgenodigd als je al een tijdje niet was geweest. Ik heb meegekeken met de agents, ik werd betrokken in het proces en er werd continu getoetst of alles wel goed ging. Uiteindelijk hebben G4S en SalesQ een gemeenschappelijk doel.”

Ook de sfeer onderling en in het gebouw van SalesQ vind Nina Meijerink uniek. “Ik kwam eens binnen en overal hingen oranje slingers. Wat bleek, SalesQ opereert vanuit drie landen en ze hadden hun eigen WK georganiseerd. Het zijn allemaal prestatiegerichte mensen en ze motiveren elkaar onwijs! Dat maakt ze aan de telefoon ontzettend professioneel, maar wel heel authentiek. Het contrast daarin vind ik erg bijzonder.”


G4S-Logo-01.png

G4S: “SalesQ: zowel professioneel als authentiek”