Cold Calling? Met deze tips lukt het jou ook!

Cold Calling? Met deze tips lukt het jou ook!

Heb je al te vaak “geen interesse” gehoord? Vind je het spannend mensen te bellen die je niet kent? Ben je bang maar door te ratelen omdat je niet goed weet wat je moet zeggen? Wil je nieuwe business, maar weet je niet goed hoe je dat moet aanpakken? Verlam je bij het idee om cold calls te moeten maken? Of je hebt een andere reden om de telefoon niet op te pakken om meer business te genereren?  

Het is ook niet makkelijk. Cold calling is ook zeker niet iets wat je ‘eventjes’ gaat doen. Het vergt voorbereiding en een strategie. Met deze tips haal jij ook meer omzet uit de markt.

Van B2B naar B4B; Hoe SalesQ inzet op zakelijk wederzijds geluk.

Van B2B naar B4B; Hoe SalesQ inzet op zakelijk wederzijds geluk.

Wij zien onszelf als een bedrijf dat sales ademt; ‘We don’t take no for an answer’, zweren bij ‘spin-selling’ en vieren onze successen met een knal op de gong. Toch maken deze eigenschappen ons bedrijf niet uniek, en zeker niet binnen een sterk concurrerende markt.
 
Tijdens ons herformuleringsproces viel ons oog op een artikel over business for business, een term die in 2013 werd geïntroduceerd als verzamelnaam voorrealtime service richting opdrachtgevers’. Dit klinkt als een zeer logisch principe, maar blijkt vijf jaar na oorsprong maar weinig aan populariteit te hebben gewonnen. SalesQ identificeerde zich echter direct met het idee van een bedrijf wat in dienst van andere bedrijven werkt, en zo werd onze visie herschreven.

Wat betekent de GDPR* voor uw marketing en sales?

Wat betekent de GDPR* voor uw marketing en sales?

Volgend jaar mei gaat er veel veranderen op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. Geen e-mailmarketing, direct calling of sales meer??

U heeft nu nog iets minder dan één jaar de tijd om te zorgen dat alle klantenbestanden aan de eisen voldoen. Anders loopt u het risico dat deze gegevens volgend jaar niet meer bruikbaar zijn voor sales en marketing.

Inbound? Outbound? Smartbound!

Inbound? Outbound? Smartbound!

Deze dagen staan we op allerlei manieren in contact met onze klanten en doelgroepen. We maken actief contact, we reageren op klanten die met ons contact zoeken en dan is er nog die hele diffuse groep die ‘contact’ met je heeft op het internet. Het samenbrengen van deze stromen en daar een optimale conversie uit halen noemen we Smartbound.

Hoe staat het met je goede voornemens?

Hoe staat het met je goede voornemens?

Waarschijnlijk heb je tussen Kerst en nieuwjaar ook hernieuwde energie en ideeën opgedaan om het dit jaar zakelijk weer beter aan te pakken. Hoe staat het met die goede voornemens? Om te zien of je hiermee nog goed op koers ligt, nodig ik je uit om eens met SalesQ te bellen. Wij geven graag advies over hoe je je plannen het beste uit kan voeren. En of er nog andere effectieve strategieën zijn waar je misschien nog niet eens aan hebt gedacht. Laat dit één goed voornemen zijn waar je nu meteen werkt van gaat maken!

ISO ja of ISO nee? - deel twee

ISO ja of ISO nee? - deel twee

Een aantal maanden geleden schreef ik al een stukje over de ISO 27001 certificering waartoe ik mij gedwongen voelde. De kern van mijn betoog was, dat ik het eigenlijk maar een onzinnige exercitie vond die er vooral op gericht is om opdrachtgevers gerust te stellen en bedrijven in de ISO-sector te voorzien van werk. Ook heb ik in dat stukje beloofd om mijn bevindingen in het hele traject rondom de certificering, zou delen. Belofte maakt schuld.

SalesQ en DataQ: één naam

SalesQ en DataQ: één naam

Dat databasemanagement en leadgeneratie onafscheidelijk zijn verbonden met sales, is in de laatste jaren wel duidelijk geworden. Het kwam dus ook steeds vaker voor dat campagnes en projecten naadloos bewogen tussen SalesQ en DataQ. Dat was al geen probleem; deze bedrijven werkten al heel nauw samen, deelden de vloer en ook veel werknemers.

5 tips voor retentiemarketing

5 tips voor retentiemarketing

Retentiemarketing heeft een definitie in Wikipedia: Retentiemarketing is een marketingaanpak die is gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met afnemers door het stimuleren van herhaald koopgedrag en - of het bevorderen van het gebruik van de producten van de organisatie. 
Het acquireren van nieuwe klanten is overigens vele malen duurder dan klanten behouden.