Wat betekent de GDPR* voor uw marketing en sales?

Wat betekent de GDPR* voor uw marketing en sales?

Volgend jaar mei gaat er veel veranderen op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. Geen e-mailmarketing, direct calling of sales meer??

U heeft nu nog iets minder dan één jaar de tijd om te zorgen dat alle klantenbestanden aan de eisen voldoen. Anders loopt u het risico dat deze gegevens volgend jaar niet meer bruikbaar zijn voor sales en marketing.

Inbound? Outbound? Smartbound!

Inbound? Outbound? Smartbound!

Deze dagen staan we op allerlei manieren in contact met onze klanten en doelgroepen. We maken actief contact, we reageren op klanten die met ons contact zoeken en dan is er nog die hele diffuse groep die ‘contact’ met je heeft op het internet. Het samenbrengen van deze stromen en daar een optimale conversie uit halen noemen we Smartbound.

Hoe staat het met je goede voornemens?

Hoe staat het met je goede voornemens?

Waarschijnlijk heb je tussen Kerst en nieuwjaar ook hernieuwde energie en ideeën opgedaan om het dit jaar zakelijk weer beter aan te pakken. Hoe staat het met die goede voornemens? Om te zien of je hiermee nog goed op koers ligt, nodig ik je uit om eens met SalesQ te bellen. Wij geven graag advies over hoe je je plannen het beste uit kan voeren. En of er nog andere effectieve strategieën zijn waar je misschien nog niet eens aan hebt gedacht. Laat dit één goed voornemen zijn waar je nu meteen werkt van gaat maken!

ISO ja of ISO nee? - deel twee

ISO ja of ISO nee? - deel twee

Een aantal maanden geleden schreef ik al een stukje over de ISO 27001 certificering waartoe ik mij gedwongen voelde. De kern van mijn betoog was, dat ik het eigenlijk maar een onzinnige exercitie vond die er vooral op gericht is om opdrachtgevers gerust te stellen en bedrijven in de ISO-sector te voorzien van werk. Ook heb ik in dat stukje beloofd om mijn bevindingen in het hele traject rondom de certificering, zou delen. Belofte maakt schuld.

SalesQ en DataQ: één naam

SalesQ en DataQ: één naam

Dat databasemanagement en leadgeneratie onafscheidelijk zijn verbonden met sales, is in de laatste jaren wel duidelijk geworden. Het kwam dus ook steeds vaker voor dat campagnes en projecten naadloos bewogen tussen SalesQ en DataQ. Dat was al geen probleem; deze bedrijven werkten al heel nauw samen, deelden de vloer en ook veel werknemers.

5 tips voor retentiemarketing

5 tips voor retentiemarketing

Retentiemarketing heeft een definitie in Wikipedia: Retentiemarketing is een marketingaanpak die is gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met afnemers door het stimuleren van herhaald koopgedrag en - of het bevorderen van het gebruik van de producten van de organisatie. 
Het acquireren van nieuwe klanten is overigens vele malen duurder dan klanten behouden.  

Klanttevredenheidsonderzoek: Klanten geven ons 'n 4 op een schaal van 5!

Klanttevredenheidsonderzoek: Klanten geven ons 'n 4 op een schaal van 5!

Het motto van SalesQ is dat we bedrijven graag helpen succesvol te zijn. Wij doen dat door hun doelen in een professionele en optimale omgeving te realiseren. Wij helpen onze klanten met omzetverhoging en kostenbesparingen door de inzet van Presales, Sales en Aftersales. Zo zijn wij in staat om lange termijnrelaties te onderhouden met klanten als Cisco, Kluwer, TMG, Elsevier en realiseren we een goede ROI. 

SalesQ en de Haarlem Honkbalweek

Vrijdag 15 juli waren wij met een groot aantal van onze relaties aanwezig bij de opening van de Haarlemse Honkbalweek. In de middag gingen we eerst zelf aan slag en begonnen we met een honkbalclinic onder leiding van twee oud-internationals: Vince Rooi en Danny Rombley. Dat was een groot succes! Er lopen wat talenten rond en er werd vol overgave homeruns geslagen, moeilijke vangballen gemaakt, bedoelde en onbedoelde slidings gemaakt en hier en daar een honkje gestolen.

Na deze geslaagde clinic kwam iedereen weer samen in een van de VIP boxen die we hadden afgehuurd. Onder het genot van een hapje en een drankje was de sfeer uitstekend. Curaçao verloor van Japan met 1-10, maar voor ons was deze avond een groot succes!