De leukste baan van Haarlem komt vrij! Toen SalesQ dat bekend maakte, hoefde Kevin Siecker (30) niet lang na te denken. Als Project Manager is hij sinds december de spil tussen klanten, interne organisatie en Operationeel Directeur. Hij is de man die agents naar grotere hoogte moet opstuwen, zodat campagnes voor met name IT-klanten elke verwachting overtreffen. Siecker grijpt met liefde ook zelf de telefoon, want sales zit nu eenmaal in zijn bloed. “Winnen en deals sluiten, dat spreekt me heel erg aan.”

Met Siecker heeft SalesQ een oude bekende in huis gehaald. Ook in 2016 en 2017 werkte Siecker al in de oude Union Chocoladefabriek. Tijdens het afronden van zijn studie commerciële economie maakte hij destijds voor het eerst in de praktijk kennis met sales. “Mijn werkzaamheden bestonden toen voornamelijk uit bellen met potentiële klanten. Koude acquisitie dus.”

Welkom terug bij SalesQ! Hoe ben je weer bij SalesQ terechtgekomen?

“Na mijn eerste periode bij SalesQ heb ik uitstapjes gemaakt naar andere branches, onder meer als accountmanager en Business Developer. Maar ergens bleef het kriebelen. SalesQ zit nog steeds in me. Ik heb in die jaren ook altijd nog contact gehouden met mensen van SalesQ. Toen ik hoorde van deze baan, zag ik direct nieuwe mogelijkheden.”

Wat houdt jouw functie nu in?

“Ik ben er verantwoordelijk voor dat IT-campagnes zo goed mogelijk lopen. We zijn gespecialiseerd in deze branche en  hebben veel kennis van IT. We weten waarover het gaat als we praten over security of over het vervangen van IT-infrastructuur. Dat helpt ons om te overpresteren en om resultaten te halen die klanten niet voor mogelijk houden. Ik heb zelf ook kennis van IT, waardoor ik mijn team van 20 tot 25 agents beter kan coachen. Zo werken we samen om ervoor te zorgen dat de salesafdeling(en) van onze klanten succesvoller te zijn.

Als Project Manager heb je dus ook zelf veel contact met IT-klanten, hoe ga je daarbij te werk?

“Ik onderhoud heel intensief contact met de klant. Het begint altijd met een intake. Een gesprek, waarin boven tafel moet komen wie de klant is, wat zijn propositie is en waarom hij boven de concurrentie uitsteekt. Vervolgens gaan we samen met de klant onze mensen trainen, zodat er geen misverstanden ontstaan over de unique selling points. Hoewel ik natuurlijk al voorkennis heb, ben ik zelf ook bij die trainingen. Ik moet zoveel mogelijk weten om goed te kunnen coachen. De klant krijgt van mij regelmatig updates en rapportages over al onze belpogingen, ervaringen en resultaten. Als het nodig is, overleg ik met de klant over het bijstellen van de campagne.”

Intern sta je voor de uitdaging om agents te laten ‘vlammen’. Hoe doe je dat?

“Ik probeer zoveel mogelijk op de werkvloer te zijn, want ik ben graag tussen mijn mensen. Je hoort dan precies hoe ze te werk gaan en ik kan direct feedback geven. Ik hou van winnen en van deals sluiten. Het geeft me veel voldoening als het me lukt om collega’s een ‘nee’ om te laten buigen naar een ‘ja’ en dan aan het eind van de dag veel nieuwe leads te mogen bijschrijven op het bord. Maar dat vraagt wel om een bepaalde mindset, een bepaalde gretigheid. Toen ik hier de eerste keer werkte, noemden we dat de hyena stemming. Het wil zeggen dat je hongerig bent om leads te scoren, om resultaat te halen.”

Hoe zou jij de sfeer bij SalesQ omschrijven?

“Die is echt goed en dat zeg ik niet zomaar. Het zegt immers genoeg dat ik terug ben. De mensen waarmee je werkt, zijn het allerbelangrijkst, want daar breng je toch heel wat uren mee door op een dag. Gelukkig hebben de  mensen in ons team hebben allemaal een winnaarsmentaliteit en daardoor motiveren we elkaar ook. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om je op te peppen voor het volgende telefoontje, als je bijvoorbeeld al vijftig keer ‘nee’ hebt gehoord. Het is fijn als anderen je dan helpen. Onze organisatie is ook niet hiërarchisch; je kunt de directeur rustig vragen hoe zijn vakantie is geweest en iedereen kan mij altijd aanspreken wanneer dat nodig is.”

Je begon met vertellen over de mogelijkheden die je ziet in deze functie. Wat verwacht je van de toekomst?

“Anderen beter maken is voor mij een belangrijke drijfveer. Zelf wil ik ook steeds beter worden. Ik hoop me te ontwikkelen tot operationeel manager en wie weet operationeel directeur. Ik heb hier destijds basiskennis opgedaan om elders succesvol te zijn. Wat ik heb geleerd wil ik overbrengen op anderen, zodat zij over een paar jaar net als ik met plezier terugkijken en doorvertellen dat het erg leuk en waardevol is om bij SalesQ te werken.”

Herken jij jezelf in het verhaal van Kevin en wil je ook graag bij een dynamische organisatie werken? Kom dan ons gezellige team versterken!

Bekijk hier de vacatures