Booking.com lanceerde twee jaar geleden een gratis zakelijk platform voor frequente zakenreizigers en iedereen die zakenreizen boekt voor anderen. Inmiddels heeft Booking.com for Business een groot aantal zakelijke gebruikers, maar niet alle gebruikers maken optimaal gebruik van alle features. In een outbound bel-campagne met SalesQ werden gebruikers op de hoogte gebracht van de meest behulpzame features die het boeken van zakelijke reizen nóg makkelijker en sneller maakt.

Door middel van deze campagne werd onderzocht of het aantal klanten wat gebruik maakt van de features zou stijgen wanneer wij deze telefonisch onder de aandacht brengen. Hiervoor werden zakelijke accounts in Spanje en Engeland geselecteerd.

“De agents van SalesQ vroegen naar het gebruik van het account en legden uit hoe klanten de features in hun voordeel kunnen gebruiken. Voor een telemarketingbureau is dit een vrij intensieve benadering die veel kennis van het product vraagt. Daarop hebben wij SalesQ ook geselecteerd.

In onze zoektocht werden we ‘via via’ op SalesQ gewezen. SalesQ hanteert een hoge kwaliteit wanneer het aankomt op de agents. Ook besteden ze ruim de tijd aan de ontwikkeling van het verhaal. Samen met die goede referentie was onze keuze voor SalesQ snel gemaakt.” 

Booking.com for business is blij met de samenwerking met SalesQ. Door de regelmatige feedback-momenten konden we tijdens het proces bijsturen, de voortgang monitoren en de kwaliteit verhogen. Door de korte lijntjes bij SalesQ komt een boodschap snel op de juiste plaats, waarna er meteen actie wordt ondernomen.

Booking.com Business