U heeft accountmanagers in dienst. Waarom zou u dan het maken van commerciële afspraken uitbesteden? Dat is toch hun werk? Hier tegenover staat de vraag: Wanneer zijn uw accountmanagers het meest effectief aan het werk? Niet wanneer ze bezig zijn met leadgeneratie! Het meest effectief zijn ze wanneer ze met een prospect aan tafel zitten en ze het gesprek aangaan met de beslisser. 

Bellen 

Daarnaast zijn goede verkopers niet per definitie goed in cold calling en ze doen dit slechts 5 á 10 procent van hun tijd. Het vergt een andere instelling en aanpak. Bovendien zijn accountmanagers dure bellers en niet iedere accountmanager voelt zich helemaal thuis met dit soort telefoontjes. Natuurlijk bellen ze wel wanneer je ze dit op de man af vraagt; tussen de regels door weten we allemaal dat het niet het meest leuke onderdeel is van de sales. En wat niet leuk is dat doe je liever niet, dat zit nu eenmaal in de mens. 

Uitdaging? 

Uiteraard zijn er manieren om dit plezier hier wel uit te halen. Wij trainen onze mensen daar dagelijks op. Heb je deze uitdaging ook? Ik denk graag met je mee over hoe je in de totale sales cycle een besparing kunt realiseren. Bovenstaand is slechts één van de onderdelen. In presales en de retentiemarketing liggen ook nog genoeg kansen. 

Frank van Montfort 
SalesQ