Wat is leadnurturing?

Leadnurturing is het onderhouden van uw leads door steeds informatie te geven die hen helpt bij het maken van een aankoopbesluit. Door steeds relevante en op hun behoeftes aansluitende informatie te verstrekken zal een lead zich verbonden gaan voelen met uw bedrijf. Dit verbintenisgevoel zorgt dan weer voor een vertrouwen waardoor de leads eerder geneigd zijn een aankoop te gaan doen. Met het verstrekken van informatie bedoelen wij blogs, artikelen, whitepapers en andere middelen om leads te informeren over jouw product of dienst. Maar het verzorgen van deze content kan veel tijd gaan kosten. Daarom is er ook de mogelijkheid om leadnurturing uit te besteden aan een vertrouwde partner. SalesQ heeft met jarenlange ervaring een uitgebreid portfolio opgebouwd van succesvolle cases waarvoor leadnurturing is toegepast.

Waarom is leadnurturing belangrijk?

Zoals al genoemd kan leadnurturing zorgen voor een betere klantrelatie en daarmee voor meer rendement. Dit leid dan tot een hogere omzet en dus ook meer bedrijfsgroei. Door middel van leadnurturing laat u zien dat u over de kennis beschikt van uw product. Dit zorgt voor het vertrouwensgevoel bij de leads. Daarnaast is het delen van informatie aan leads een goede manier om bij eventuele afhakers weer interesse te wekken. Ook helpt het delen van informatie met het aankoopproces. Door de juiste content aan te bieden op de juiste momenten zal dit zorgen voor minder eigen onderzoek door de leads. Hierdoor zal het aankoopproces dat zij doorlopen verkort worden. Wij bij SalesQ zijn gespecialiseerd in het warm houden van leads. Zo zorgen wij dat relevante leads binnen worden gehaald en ook geïnteresseerd blijven in uw product of dienst.

Hoe werkt leadnurturing?

Leadnurturing werkt zoals genoemd door middel van de verkregen leads te voeden met informatie over uw product of dienst op het juiste moment. Doordat u degene bent die deze informatie deelt blijft u top of mind en toont dit uw kennis over uw product of dienst. Als een persoon voor de eerste keer op uw advertentie klikt gaat deze persoon waarschijnlijk niet direct over tot aankoop. Door in deze advertentie direct een stukje informatie te bieden aan de lead kan dit zorgen voor het wekken van een interesse bij de lead. Door vervolgens iedere keer een nieuw stukje informatie te delen met deze lead moet het uiteindelijk resulteren in een conversie. Bij SalesQ zijn wij gespecialiseerd in het warm houden van leads. Dit wordt al jaren uitgevoerd aan de hand van een vaste structuur die werkt. Wij gaan als volgt te werk:

  • Een kennismakingsgesprek
    Tijdens dit gesprek zullen we de mogelijkheden voor uw onderneming doornemen en een toepasselijke strategie met u bespreken.
  • Intake
    In de intake worden de belangrijke onderwerpen doorgenomen die in de campagne behandelt zullen worden. Denk hierbij aan de propositie, de doelgroep(en), doelstellingen en andere praktische zaken.
  • Campagne bouwen
    Voor de start van de campagne heeft SalesQ ongeveer 10 dagen nodig op de campagne op te bouwen. Denk hierbij aan het selecteren van onze specialisten. Het verzamelen van de juiste data, het schrijven van een pitch, etc.
  • Kick-off training
    Dit is het moment dat u de agents ontmoet die voor u aan de slag gaan. Hierbij zult u een training geven. Na deze training zullen onze agents direct aan de slag gaan met het benaderen van uw leads. U kunt meeluisteren en feedback geven waardoor de campagne kan worde geoptimaliseerd.
  • Uitvoering
    Wij zorgen tijdens de campagne dat uw leads gestructureerd na gebeld worden zodat uw onderneming top of mind blijft. Tijdens de campagne zorgen wij ook voor een transparante communicatie. Denk hierbij aan een wekelijkse rapportage. Daarnaast zult u in nauw contact zijn met de projectmanager en worden de resultaten regelmatig besproken. Door het nauwe contact zal de campagne regelmatig geoptimaliseerd worden.
  • Eindevaluatie
    Na afloop van de campagne zal er een uitgebreide evaluatie volgen wat hopelijk leid tot een verdere mooie samenwerking.

Meer weten over leadnurturing?

Wilt u meer informatie over leadnurturing? Stel uw vragen aan ons en wij helpen u graag! Vul het onderstaand contactformulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om uw vragen te beantwoorden.

Waarmee kunnen wij u van dienst zijn?
Bekijk onze privacy statement

Wat kan SalesQ voor uw leadnurturing betekenen?

Bij SalesQ weten onze experts hoe belangrijk het is om een lead geïnteresseerd te houden. Daarom zorgen wij ook voor leadnurturing. Wat wij doen voor leadnurturing is het gestructureerd na blijven bellen van potentiële leads om ze geïnteresseerd te houden. Zo zorgen wij dat uw product of dienst top of mind blijft bij de geïnteresseerde leads wat ervoor zal zorgen dat een lead sneller een aankoop zal maken bij uw bedrijf.

Neem vrijblijvend contact op!

Wilt u de mogelijkheden voor leadnurturing bij uw bedrijf bespreken? Neem dan vrijblijvend contact op! Wij bespreken graag hoe SalesQ uw bedrijf kan assisteren.

Neem vrijblijvend contact op

Direct een afspraak inplannen, dat kan ook

Direct een afspraak inplannen