Wat is warme acquisitie?

Warme acquisitie is het benaderen van huidige, mogelijk kleinere, klanten of bedrijven waar eerder mee is samengewerkt. Deze laatste samenwerking kan een eenmalig klusje zijn, waar verder nooit achteraan is gegaan.

Door deze bedrijven alsnog te benaderen kan warme acquisitie ervoor zorgen dat er toch weer een nieuwe klant in de portefeuille terecht komt. Vaak scheelt dit tijd, omdat de contacten er al liggen. Klaar om warme acquisitie te plegen? Start dan met bedenken wat je hen aan te bieden hebt. Is dat een leuke actie of een nieuwe dienst?

Ondanks dat warme acquisitie wat gemakkelijker gaat dan koude acquisitie, is het toch belangrijk dat dit goed gebeurt. Ook dit levert daarnaast tijdswinst op.

5 tips voor retentiemarketing

Waarom warme acquisitie inzetten?

Zoals verteld is de ingang bij een oude klant, als potentiële omzetverhoger groter, waardoor een (grotere) samenwerking meer voor de hand ligt. Dit heeft natuurlijk een paar redenen:

- Makkelijke ingang
De bedrijven die worden benaderd zijn al bekend. Hierdoor kan er met een goed aanbod sneller contact worden gelegd.

- Sneller deals
Dat het contact er al ligt, maakt dat er sneller vertrouwen is in elkaar. Hierdoor kan er sneller een deal worden gesloten.

- Minder kosten
Het werven van compleet nieuwe klanten is tijdrovend. Het werven via warme acquisitie kost natuurlijk ook tijd, maar zal in veel gevallen minder tijd kosten dan bij koude acquisitie.

Wanneer warme acquisitie inzetten?

Het antwoord is eigenlijk simpel op deze vraag. Warme acquisitie zet je in als je meer omzet wilt, als bedrijf wilt groeien of op zoek bent naar nieuwe business. Dit toepassen kost minder tijd dan bij koude acquisitie, maar vergt wel aandacht. Er moet een goed verhaal en een goed aanbod liggen. Daarnaast is het na één belletje nog niet klaar en moet er tijd geïnvesteerd worden in een goede relatie

Dit kan een bureau, zoals SalesQ, uit handen nemen. Het bureau pakt de eerste contacten op en zorgen voor een goede opvolging. Contacten worden hernieuwd, er worden vervolgafspraken gemaakt en dat nog zonder zelf contact te hebben gelegd met de opdrachtgever.

Op het moment dat de deal gesloten moet worden komt de opdrachtgever pas in beeld. Dit scheelt tijd en onnodige meetings. Maak het waar en ontvang meer omzet, werk samen met een goed en ervaren bedrijf

Neem vrijblijvend contact op

Bent u benieuwd naar wat SalesQ voor uw bedrijf kan betekenen op het gebied van leadgeneratie voor B2B? Of heeft u behoefte aan meer informatie? Vul dan het formulier in op onze contactpagina en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Neem vrijblijvend contact op