Na een week van grotendeels thuiswerken vallen mij toch een paar interessante dingen op. Wij hebben bij SalesQ redelijk soepel de overstap gemaakt. Van de 30 mensen werken er nu 25 thuis zonder al teveel problemen. Voorheen waren er slechts 5 voor wie thuiswerken gefaciliteerd was. Erg fijn en een hele goede prestatie van ons team!

Ik maakte mij best zorgen over de bereikbaarheid nu de meeste mensen die wij proberen te bellen ook thuiswerken, maar deze zorgen blijken volledig onterecht. Veel mensen trekken blind de conclusie dat sales en (tele-)marketing nu zinloos is, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Het bewijs is er. Bedrijven zijn juist beter bereikbaar! En de conversies op het gebied van lead-generatie staan maar beperkt onder druk. In plaats van een bezoekafspraak voor volgende week, plannen wij nu een video call of een afspraak voor eind april of begin mei. Die zijn heel waardevol. Natuurlijk zijn veel bedrijven nu meer intern gericht dan extern en is het logisch dat de “tone of voice” aan de telefoon in deze tijden iets anders is dan normaal. Maar er is ook een grote behoefte om door te gaan met de dingen waarmee je nog door kan gaan.  Ook worden er door veel bedrijven nu al voorbereidingen getroffen voor het moment dat we met zijn allen weer proactief naar buiten gaan treden. De hoop is dat door voorbereid te zijn, de business sneller terug gaat naar normale volumes en dat brengt voor ons bedrijf gewoon kansen met zich mee. Sales doet als laatste het licht uit en staat weer als eerste in de startblokken. Dat ondervinden wij nu meer dan ooit.

De steunmaatregelen van de overheid zijn ook zeker reden voor positiviteit als ondernemer. Ik ben in deze tijden extra blij dat we in Nederland leven!

Fijne dag, Pepijn