Maak accountmanagers efficiënter, door leadgeneratie uit te besteden

Als u zelf accountmanagers in dienst heeft, vraagt u zich misschien af waarom u leadgeneratie zou uitbesteden. Dat is toch het werk van uw medewerkers? Daar staat echter tegenover dat uw accountmanagers het meest effectief werken als ze niet hoeven om te kijken naar leadgeneratie, maar zich kunnen richten op hun core business: praten met prospects en het gesprek aangaan met de beslisser. In deze blog leggen we uit hoe uw bedrijf de groei kan inzetten door leadgeneratie uit te besteden.

Er zijn een aantal goede redenen om leadgeneratie uit handen te geven. Bijvoorbeeld omdat u er geen focus op hebt, niet voldoende leads krijgt of het moeilijk vindt. Eigenlijk komen al deze aanleidingen op hetzelfde neer: u wilt groeien.

Door leadgeneratie uit te besteden neemt u arbeidsintensieve taken uit handen van uw accountmanagers. Denk bijvoorbeeld aan het uitbesteden van cold calling: vaak niet het leukste onderdeel van sales en bovendien een vak apart. Het vergt een andere instelling en aanpak. Door dit te outsourcen naar een bedrijf met de juiste kennis en ervaring, levert dat uw accountmanagers meer tijdswinst en werkplezier op.

Sales gaat vaak over kwantiteit, maar kwaliteit blijft het belangrijkst. Door leadgeneratie uit besteden aan een ervaren partij, krijgt u warme leads en kwalitatieve afspraken. Dat ontlast en ondersteunt uw accountmanagers. Bovendien versnelt u het proces, want leadgeneratie kost veel tijd. SalesQ zet tooling in om sneller te bellen en informatie op te slaan, en meer prospects in kortere tijd te benaderen. Daardoor groeit uw pijplijn sneller.

Succesvolle leadgeneratie: benader de juiste mensen, met het juiste verhaal

Bij SalesQ trainen we onze medewerkers dagelijks om optimaal resultaat te behalen en dit te koppelen aan kwaliteit. Het succes begint met een database waar de juiste mensen in staan, gefocust op uw doelgroep. Die database stellen wij samen met u samen: wat is de propositie? Welke informatie heeft uw organisatie nodig? Welke mensen wilt u bereiken? Aan de hand daarvan wordt een campagne gebouwd, een script geschreven en een team samengesteld. Vanaf dat moment neemt SalesQ de leadgeneratie uit handen. U kunt het hele proces volgen in een dashboard: denk aan het aantal telefoontjes en de notities die daarbij gemaakt zijn. Daarnaast zijn er wekelijkse, maandelijkse of dagelijkse update-calls, en ontvangt u rapportages over de leerpunten.

Vanaf het moment dat de afspraak met de prospect is gemaakt en alle informatie is genoteerd, nemen uw accountmanagers het over. Zij kunnen met een warme lead aan de slag om de deal te sluiten. Dat bespaart u veel tijd, bijvoorbeeld om te focussen op bestaande relaties. De snelste weg naar business is immers bestaande business. Het uitbesteden van leadgeneratie is dus een win-win: u kunt meer tijd besteden aan bestaande klanten, maar ontvangt tegelijkertijd leads om nieuwe business te creëren.

Bent u niet tevreden over uw lead? Dan passen wij het proces met uw feedback aan om tot betere resultaten te komen. Bijvoorbeeld door de database aan te scherpen, agents beter te trainen, het verhaal anders te vertellen of op andere tijdstippen te bellen.

SalesQ heeft de kennis en hulpmiddelen om uw organisatie te helpen met leadgeneratie. Processen om tot succes te komen zijn uitgeschreven in kwaliteitscertificeringen, en we pakken ieder project op dezelfde manier aan. Dat levert kwaliteit en leads op, en zorgt ervoor dat uw organisatie de groei kan inzetten. Lees hier meer over onze methodes, of neem contact met ons op.