Er zijn veel verschillende mogelijkheden om B2B leadgeneratie in te zetten. Hieronder een aantal voorbeelden die wellicht kunnen helpen:

TIP 1: TELEMARKETING

Telemarketing is de ideale tool om gekwalificeerde korte termijn leads te genereren. Een goede telemarketing campagne wordt gekenmerkt door 4 knoppen op de juiste stand te zetten:

  • De database: deze moet correct en verrijkt zijn
  • Goede agents/accountmanager: de mensen moet lef, kennis & kunde, passie en authentiek zijn
  • Pitch: de propositie moet vertaald worden naar een sterke pitch
  • Timing: bel op de juiste momenten

Het grootste voordeel hiervan is dat je direct in contact staat met je klant en daarom goed kan inschatten of je met de juiste persoon te maken hebt, of er een concrete behoefte is en binnen welke periode de klant in jouw oplossing wilt en kan investeren. Telemarketing is en blijft daarom een zeer effectieve manier om jouw business te doen groeien op korte maar ook op lange termijn, zie hier een mooi voorbeeld: Snelgroeiend Lobster maakt naam in de Benelux, met hulp van de SalesQ-strategie | SalesQ

TIP 2: SEA of SEO

Waar moet je voor kiezen? SEA (Search Engine Advertising) of SEO (Search Engine Optimization)? Hieronder zijn de belangrijkste verschillen te lezen:

  • SEO en is een lange termijn strategie. Het kan weken tot maanden duren voordat er een hoger zoekresultaat behaald word.
  • Bij SEA is er direct te zien hoeveel een campagne heeft gekost en hoeveel klikken en conversies een campagne heeft opgeleverd.

Het is afhankelijk van veel verschillende factoren voor welke optie je als bedrijf het beste kunt kiezen. Bijvoorbeeld de concurrentie op zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, budget en de tijd die je er zelf in kunt en wilt steken.

TIP 3: CONTENTMARKETING

Content is dé manier om prospects te informeren, overtuigen en herkenning te geven. Het geeft de prospect het gevoel dat je hun uitdagingen en vraagstukken begrijpt en kan oplossen. Voorbeelden van informatieve content zijn: blogs, video’s, webinars en whitepapers. Zorg ervoor dat er een vast ritme plaatsvind in het updaten van content.

Tip 4: EVENTS

Een event sponsoren geeft zichtbaarheid aan jouw bedrijf! Maar toch is het verstandiger om een eigen event te organiseren in je eigen branche. Hierbij is een belangrijk voordeel dat je zelf kunt bepalen wie er spreekt, welke sponsoren je accepteert, hoeveel (betaalde en onbetaalde) gasten er aanwezig zijn en je hebt het hele proces rondom online leadgeneratie in eigen handen.

Tip 5: WEBINARS

Webinars zijn een goede manier om veel bedrijven, werknemers en werkgevers uitleg te geven over jouw organisatie. Om de webinar zo goed mogelijk te laten verlopen is een gemeenschappelijke aanpak nodig in het team. De marketingafdeling is goed in het organiseren en communiceren van de webinar, maar sales kan juist heel goed het verhaal vertellen. Om een webinar nog geloofwaardiger te maken is het een goed idee om een klant te vragen. Een klant laat zien wat jouw oplossing voor hun heeft opgeleverd.

Graag vrijblijvend meer informatie ontvangen? Dat kan natuurlijk door contact met ons op te nemen:

Neem vrijblijvend contact op